Най-важното в общуването между баща и дъщеря

02.02.2016 19:47
dad-and-daighter new
 

Тара Хедман, сертифициран психотерапевт, обяснява по достъпен начин нещата, които бащите трябва да знаят при общуването със своите дъщери. Тя формулира най-важното по интересен начин от името на детето:

1. Както ти ме обичаш, така ще се обичам и аз.

2. Питай ме как се чувствам и внимателно слушай моя отговор. Нужно ми е зная, че ме цениш, преди сама да мога да разбера своята истинска ценност.

3. Ще разбера, какво означават взаимоотношенията, от начина, по който се отнасяш към мама, независимо дали сте женени или не.

4. Ако ми се сърдиш, аз го чувствам, даже да не го разбирам. Затова говори с мен!

5. Всеки път, когато проявиш доброта към мен или към друг, аз се уча да се доверявам на света.

6. Нужно ми е да съм сигурна, че ти си силен физически – така ще се науча да се доверявам на физическата сила на мъжете.

7. Моля те, не говори за секса като тийнейджър, защото като порасна, ще си мисля, че е нещо срамно.

8. Когато говориш с мен нежно, аз те разбирам много по-добре.

9. Когато ти говориш за женското тяло с неуважение, помни, че и аз ще се отнасям така към своето тяло.

10. Както ти се отнасяш с моето сърце, така и аз ще позволя на мъжете да се отнасят с него.

11 . Ако ме научиш да търся радост в живота, аз винаги ще го правя.

12. Ако ме накараш да се чувствам с теб в безопасност, аз ще успея да намеря мъж, с който да се чувствам така.

13. Научи ме да обичам изкуството, науката и природата и аз ще знам, че интелектът е по-важен от размера на дрехите.

14. Позволи ми да говоря това, което искам, даже да е глупаво или невярно, защото ми е нужно да знам, че моето мнение е важно за теб.

15. Аз ще раста и тялото ми ще се променя и ако ти се държиш странно, аз ще мисля, че нещо не е както трябва.

16. Ако ти умееш да харесваш себе си, то и аз ще се науча на това.

17. Когато ме пуснеш в света, моля те, остани на разположение - трябва да знам, че винаги мога да се върна и ти ще се погрижиш за мен.

18. Ако ти ми показваш нежност, аз ще се науча да приемам собствената си уязвимост и да не се страхувам от нея.

19. Когато ми позволиш да ти помогна в ремонта на колата или на дома, аз ще знам, че съм способна на това, на което са способни момчетата.

20. Когато ме защитаваш, аз ще знам, че има на кого да се опра.

21. Това, как се отнасяш с нашето куче, когато мислиш, че не те виждам, говори повече за теб от всичко друго.

22. Не позволявай да мисля, че парите са най-важното.

23. Прегръщай ме, целувай ме, дръж ме за ръка – така аз ще знам, че нашите отношения са стабилни и силни.

24. Не ме лъжи, защото вярвам на всичко, което казваш.

25. Не избягвай трудните разговори, защото това ме кара да мисля, че не си струва човек да се бори.

Не забравяйте, че един ден вашите малки момиченца ще станат възрастни и тогава те ще знаят за мъжете, за света, за любовта и за себе си това, което вие правите и говорите днес. Вашите думи имат значение за целия живот на детето.

Източник: huffingtonpost.com, превод Катя Атанасова